Zaterdag 8 juni

9 juni 2019 - Pacific Rim Hwy Crossing, Canada

Vanochtend eerst even rustig aan gedaan. Om 10.30 uur richting Ucluelet daar hebben we om 13.30 uur een zodiac tour geboekt staan. We zijn direct naar het kantoor gelopen en daar staan bordjes dat het voor mensen met rugklachten niet wordt geadviseerd om mee te gaan 😫. Nu zijn ze net aan het inschepen met een grotere boot en op de valreep kunnen wij mee. Zo zitten we om 11.30 uur al op de boot en gaan we op zoek naar walvissen. Eerst zien we een zeehond in de baai, lekker op zijn rug liggen. Daarna een zeeotter en visarenden gezien. We komen aan bij een eilandje waar allemaal zeeleeuwen zitten, prachtig gezicht. Na een hele tijd te hebben gevaren zien we ineens water spuiten en ja hoor, we zien een walvis. Wat een enorm gevaarte, indrukwekkend. Hier een tijd bij gebleven met de boot tot het tijd werd om weer terug te varen. Rond 16.00 uur waren we weer terug in de haven. Koud en verkleumd maar het was zeker de moeite waard. Nog even door het dorpje gelopen, wat boodschappen gedaan en daarna terug naar de camping. Onderweg voor het eerst getankt, de tank was half leeg, hier is het lekker rustig en werden we even geholpen door een zeer vriendelijke jongen. Tanken voor $130,00 lust wel een slokje dus 😀

Terug op de camping eerst een kopje koffie, samen met andere Nederlanders die we al eerder waren tegen gekomen. Daarna gaan koken en laat gaan eten.  Morgen gaan we weer verder reizen.

1. Jj Viskil:
    9 juni 2019
    Wat een geweldige ervaringen doen jullie op, fijn om te lezen en mee te genieten.

Jannie
  2. Jan en anita:
    9 juni 2019
    Jullie moeten die kofferdragers uit Lisse toch wel missen.
    We hadden ons echt wel opgeofferd hoor om mee te gaan.
    Geniet ervan.

Anita en Jan
  3. Astrid en Ankie:
    10 juni 2019
    Koffers liggen in de camper, hoeven we dus niet mee te sjouwen 😀
    Maar dank voor het aanbod.
    We genieten zeker