18 juni

18 juni 2019 - Banff, Canada

We zitten in Banff in de bibliotheek, free WiFi en kunnen ons verhaal dus even delen 😀😀

Daarna nog even door het plaatsje gelopen, broodje gegeten, ‘s middags ijsje gegeten en voor morgen een hop en off bus geboekt, kunnen we de omgeving bekijken zonder onze camper mee te hoeven nemen. Lekker relaxed, het is tenslotte vakantie.

Aan het einde van de middag even naar de supermarkt geweest, die hadden ze hier gelukkig ook. Wat boodschappen gedaan en daarna de shuttle bus terug genomen naar de camping. Is goed geregeld hier. Je kunt voor niets met de bus naar het centrum en voor $2,00 terug. Hier aangekomen wat gedronken, gedoucht en eten klaar gemaakt. Gebakken aardappels, sla en een kippenpoot. Eindje gewandeld en de grijze en zwarte afvaltank geleegd. Er spelen hier om de camper steeds eekhoorns, achter elkaar aan rennen en hard fluitend, leuk gezicht. Nog even gelezen, spelletje gedaan en vroeg naar bed. Morgen om 6.30 uur de wekker.

19 juni

Na een onrustige nacht slapen (zijn het niet meer gewend dat we een wekker moeten zetten 😂) het heeft vannacht geregend en geonweerd. Om 6.30 uur opgestaan, ontbijtje gedaan en warm aangekleed. Niet verder vertellen we hebben even sokken aangehad in onze sandalen. Om 7.22 uur de bus vanaf de camping en in Banff naar het beginpunt van de hop-on bus gelopen. Deze vertrok om 7.45 uur. Hier route doorgenomen met de host, is wel makkelijk weten we waar en wanneer we eruit gaan en weer opgehaald worden. We hebben 3 locaties uitgezocht. Eerste stop Johnston Canyon. Hier zijn verschillende wandelroutes, we kiezen er 1 uit en gaan deze lopen. We zijn al wat verwend aan het raken want deze waterval was nou niet de mooiste welke we al hadden gezien. Het is hier al erg druk met mensen. Terug bij beginpunt konden we de eerste laagjes uittrekken, als eerste natuurlijk de sokken. Regenjas kan ook uit en jas ook. Het begint al lekker weer te worden.

Na deze stop weer in de bus, stoppen nog even bij Castle Rock voor een foto en daarna door naar Lake Louise, hier staat ook een heel groot sjiek hotel. Hier even door de lobby gelopen, mag dan wel niet maar soms kunnen we ineens geen Engels lezen. Warme chocolademelk gekocht, hier is het ineens gaan hagelen. Wordt ook nooit warmer dan 13 graden hier.  Het meer is 70 meter diep en november tot juni bevroren. Het heeft weer een prachtige blauwe kleur. We komen her en der weer mensen tegen die we eerder op de reis zijn tegengekomen. Is leuk even een praatje maken en weer doorrrrrrrr 😀 na hagel op weer zon, dus regenjas aan en uit, best druk.

Vanuit Lake Louise naar Moraine Lake. Kan nog erger, hier is het gaan sneeuwen ❄️❄️ We lopen naar het uitzichtpunt, is wel schitterend mooi blauw water en met de sneeuw een bijzondere ervaring. Daarna met de bus terug naar Banff ongeveer 60 km rijden. In Banff paar boodschappen gedaan en daar kwamen we weer bekenden tegen. Samen terug gereden in de bus naar de camping. Eerst de kachel even aangezet. Brrrr. Eten gemaakt, spareribs, Sla en aardappel ei salade.

‘s avonds even op visite geweest bij Laura en Mark, hun zien we hierna niet  meer, zij  vertrekken zondag vanaf Calgary naar huis. Daarna nog even naar Agnes en Halbe, daar niets meer gedronken, hun zien we morgen weer in Revelstoke. Daarna naar onze eigen camper om nog even te zitten en daarna naar bed.

20 juni

Om 7.00 uur wakker, het ochtend ritueel doorlopen. Afvalwater geloosd en vers water bijgevuld. Om 8.45 uur vertrekken we uit Banff in de regen en 4 graden. Na anderhalf uur gestopt en een kopje koffie gezet. Het regent nog steeds 💧💧💧💧er zijn veel wegwerkzaamheden en af en toe dus even stoppen of langzamer rijden. Zie nog een beer lopen. We gaan weer BC in en gaan een uur terug in de tijd. Zijn we lekker op tijd 😊

1. Mama:
    18 juni 2019
    Wat een ongelofelijk verhaal, wel fijn dat jullie gisteren even belden,diep in mijn hart was ik toch wel een beetje ongerust,maar dacht ook wel dat het aan de verbinding lag.
    Hier is alles goed morgen wordt het 30 graden daarna weer onweer.geniet er nog maar lekker van de laatste week alweer.
    Groetjes mama
  2. Astrid en Ankie:
    18 juni 2019
    Lekker warm, het is hier 21 graden, lekker doe weer. Gaan zeker nog even genieten
  3. Jannet:
    18 juni 2019
    Meiden wat een mooi avontuur! Genieten!!!
  4. Riet van Dam:
    19 juni 2019
    Het is nu woensdagmiddag .Vanochtend enorm veel regen ,nu rustig . Ik voel mij ietsjes beter vergeleken met afgelopen dagen. Met de bril ( afgeven/geld terug ) is het goed gegaan. Blij weer een super mooi reisverhaal gelezen te hebben en...mooie foto's. Annemiek heeft via mijn mail een foto van mij doorgestuurd. Hebben jullie die gekregen ? Veel plezier verder ,knuffel moe 😌
  5. Jan en anita:
    19 juni 2019
    Leuk dat jullie zo genieten.
    We zullen de foto’s wel zien als jullie terug zijn.
    Geniet maar lekker.
    Anita en Jan
  6. Astrid en Ankie:
    20 juni 2019
    Het weer is hier nu slecht, kun je beter in Nederland zijn geloof ik. Gisteren hebben we sneeuw gehad en vandaag de hele dag regen en 8 graden. Geniet er maar van 🤪👍