Vrijdag 7 juni

7 juni 2019 - Saanichton, Canada

Vandaag alweer vrijdag, het is 7,30 uur en we hebben net ontbeten. Voor de eerste keer in de camper. Gezellig hoor. We hebben ook goed geslapen.

Woensdag hebben we gegeten bij een Chinees aan de overkant, dit was zo ontzettend lekker maar ook veel. We kregen een doggy-bag en hebben dit aan een dakloze gegeven.

Na een laatste nacht inde stad, met nachtelijke geluiden (sirenes, mensen etc.) gaan we op weg.

Donderdagochtend taxi genomen naar een ander hotel, hier kwam de shuttle service van het camperbedrijf. Na verschillende mensen te hebben opgepikt naar Delta waar het verhuurbedrijf zit. Hier kregen we uitleg over de camper (in het Nederlands) en papierwerk invullen etc. Rond de middag konden op weg....

Eerst naar de Wall-Mart om boodschappen te doen, daar een broodjes gegeten.

En route! Op naar de veerboot in  Tswassen. Hier was geen wachtrij en konden om 16.00 uur mee met de boot naar Vancouver Island. Duur 1,5 uur. Mooie tocht, weer was fris en af en toe wat regen.

vanaf de boot naar de camping. Ging voortvarend. Nu gaanw e zo eerst weer op pad, dus wordt vervolgd...

Konden de camping goed vinden, eerste keer op de camping dus eerst uitvogelen hoe alles werkt. Kregen eerst maar geen stroom, uiteindelijk bleek er op de paal nog een extra knop aan/uit te zitten. Dus ook stroom 😀

Moe maar voldaan in bed gekropen en heerlijk geslapen.

Vanochtend ontbijten in de camper, was te koud om buiten te zitten. Eitje gekookt, koffie gezet en broodje gegeten.

Om 8.30 uur vertrokken, richting Victoria. Hier een parkeerplaats gezocht. Was nog even lastig parkeren met een camper van 7,5 meter. Daarna naar de haven voor een boottocht van 3 uur om orca’s te spotten. En ja we hebben ze gezien. Was prachtig.

Hierna nog bijna 300 km gereden door schitterende natuur en tegen 19.00 uur op de volgende camping. We waren moe en hadden geen zin om meer te koken, dus we hebben pizza laten bezorgen.

zitten nu even bij de receptie want hier is WiFi. Tot morgen

1. Esmée:
    8 juni 2019
    The infamous Wall-Mart! Super leuk dat jullie een blog zijn begonnen. Ik kijk nu al uit naar het volgende verhaal. ❤️
  2. Riet van Dam:
    8 juni 2019
    Zo....dat klinkt al of jullie helemaal thuis zijn in Canada ! Hier is het nu zaterdag 11 uur en Annemiek helpt met dit bericht ... Het stormt hier met veel regen ,maar verder nu lekker aan de koffie ! Veel plezier en ....genieten .Liefs Moe en Annemiek
  3. Mama:
    8 juni 2019
    Hallo vakantiegangers hoe gaat het hier is alles goed alleen slecht weer.
    Gistereren dehele dag naar den haag geweest was leuk maar erg vermoeiend.nog veel plezier.
  4. Jan en anita:
    9 juni 2019
    Geweldig mooie natuur en dan ook nog Orka’s.
    WoW.
  5. Astrid en Ankie:
    10 juni 2019
    Leuk de reacties van jullie allemaal 😘
    Hier gaat het prima en genieten volop